PIALA MALAYSIA 2010 MILIK KELANTAN


Alhamdulillah..syukur...syukur..dengan rahmatMu Ya Allah..

Selama ini aku tak berminat dan tak pernah melihat perlawanan bola sepak,
mana-mana perlawanan aku tak pernah nak tengok..
namun malam ini, Kelantan vs Negeri Sembilan..
menggamit hatiku untuk menyaksikan perlawanan Piala Malaysia di kaca tv.
inilah kali pertama aku menyaksikan perlawanan bola..
Astro Arena ku buka..
bersama abah dan ma, aku menonton..
dari detik separuh masa pertama ku tonton..
agak perlahan rentak pemain Kelantan menentang Negeri Sembilan..
gol pertama di mulakan oleh Negeri Sembilan..
namun pemain Kelantan tidak patah semangat..
mereka bangkit di masa kedua..
asakan demi asakan diberi..
akhirnya gol pertama dapat dimiliki..
serangan demi serangan dihantar oleh pemain Negeri Sembilan..
namun dapat dipatahkan pemain Kelantan..
semangat mereka belum lagi luntur..
bertubi-tubi Kelantan menyerang..
dan nah... 2-1...
kemenangan menjadi milik Kelantan, Red Warriors..
sejarah kini tercipta, The Red Warrior dapat menjulang Piala Malaysia...
Tahniah aku ucapkan kepada pemain-pemain Kelantan..
pasukan Red Warrior..
Alhamdulillah..sujud syukur padaMu ya Allah..
Red Warrior,
kaulah wira kebanggaan kami rakyat Kelantan..
TAHNIAH...
ALLAHUAKBAR...!





hehe

0 bla bla bla:

 

Ceritera Si Pelangi © 2008. Design By: SkinCorner