Kau dan Aku, masihkah ada cinta untukku..?




Tatkala aku memandang langit..
Hujan mula turun membasahi bumi..
Matahari pula berlindung dibalik awan..
Tiada lagi cahaya mentari..
Menyinari menyuluh alam bumi..
Yang ada hanyalah kelam..
Titisan hujan menyapu daratan..
Tinggallah aku sendirian..
Mencari secebis kasih cinta Sang Pencipta..

Jauh aku berkelana..
Bersama hujan bersama taufan..
Berjalan tanpa ku berhenti melangkah..
Biar kaki tersandung hebat..
Namun bangkit semula..
Biar darah mengalir laju..
Sakit ku tahan..
Demi menyusur jalanMu yang ku damba..
Mengharap sinar kembali ku temu...

Namun hujan terus menitis..
Sesekali lebat bersama kilat..
Terkadang ribut melanda kuat..
Namun kaki ku gagahi mengorak langkah..
Walau tersungkur di tengah jalan..
Takkan kembali berpatah pulang..


Masihkah ada harapan..
Masihkah ada sinar..
Masihkah ada ruang..
Sang mentari untuk kembali menyinari alam..
Bersama kasih Mu..
Bersama cinta Mu..

Masihkah ada harapan..
Masihkah ada cinta Mu untukku..
Bawalah aku.. Terangilah aku..
Dengan cahaya kasihMu itu..

Hentikanlah hujan..
Hentikanlah taufan bersama ribut..
Serlahkanlah Si Pelangi..
Menyeri angkasa..
Harapan untukku..
Kerna cintaku tetap padaMu..




hehe

0 bla bla bla:

 

Ceritera Si Pelangi © 2008. Design By: SkinCorner