Ayat-Ayat Cinta... Novel? Movie?


Ayat-ayat Cinta.. antara movie dan novel, yang mana pilihan anda..?
Macam advertisement la plak.. Sebenarnya saya cuma ingin memberi pendapat mengenai novel ACC dgn movie.. oh, yea.. kat malaysia belum sampai lagikan filemnya.. so yg ada internet tu bolehla search kat youtube AAC.. ada full movie kat sana.. sebelum nonton movie AAC tu baik baca novelnya terlebih dahulu barulah tgk dan lihat perbandingannya..

Ni pendapat saya la kan, bila dh tgk movie AAC tu.. mmg best la.. sampai keluar airmata... sedih..huhu... tapi hakikatnya,bagi saya novel AAC lagi menyentuh perasaan..

Sebenarnya byk sgt perbandingan antara movie AAC dgn novel AAC.. movie AAC ni lebih ke arah filem cinta semata. Perjalanan cerita juga byk berlainan daripada persamaan dalam novel. Sikap watak2 dalam movie juga berlainan dlm novel.. ada juga beberapa bahagian cerita yg penting dlm novel tak ada dlm movie.. adegan2 nya plak cepat bangat.. huhu..kalu bagi yg belum baca novel AAC tu pasti kata okla, kan.. not bad la..tp bagi saya novel AAC lagi lebih islamik.. lebih membangun jiwa..huhu..tak tahu nak huraikan mcm mana..

tgklah sendiri movie AAC dan sebelum tu bacalah novelnya terlebih dahulu.. pasti kawan2 tahu maksud saya.. so, bandingkan lah sendiri... saya just sekadar memberi pendapat saya mengenai movie AAC dgn novel AAC.. ampun maaf ya mas hanung bramantyo...huhu..



sebarang komen dan cadangan..? sila2..


2 bla bla bla:

neem berkata...

salam, kak lynn.

neem actually x tgk lagi movie dia. tp neem dah baca novel 2.

herm...neem rasa novel lagi best. apa yang dilakonkn oleh pelakon2 2 sangat berbeza dgn apa yg ditulis dalam novel.

byk benda yg kita nampak, cthnya masa mas fahri akad nikah. sepatutnya akad di masjid dgn penuh beradab yg mengikut sunnah, tp apa yg disampaikan oleh movie sgt berbeza.

kalu org kafir yg x tahu hukum hakam sebenar islam, mgkin akan salah tafsir mengikut pendapat dan pandangan secara umum mereka. wallahualam.

Arlynn@Pelangi berkata...

yer, betul tu neem..
byk beza..

 

Ceritera Si Pelangi © 2008. Design By: SkinCorner