Sabar jer lah

Assalamualaikum..

Aku hari hari nak tulis dalam blog ni..tapi tak sempat. Oleh kerana balik dari sekolah pun lewat, sudahnya penat + letih + mengantuk waktu malam.. akhirnya hajat tak kesampaian. Banyak sebenarnya aku nak kongsi kat sini..tentang ketidak puasan hati dengan apa yang berlaku di sekolah sehari-hari..dengan ragam anak2 muridku..dengan peristiwa2 yang berlaku di sekelilingku dan macam2 lagi.. tapi semua tu aku pendam.. sekali sekala aku luahkan pada sahabat2 disekolah..kerana sememangnya nasib kami(cikgu2) di sekolah sama je. Hanya kami je yang tahu perasaan masing2..

Alahai sekolah.. dalam soal ni, sekolah sememangnya tak bersalah.. cuma penghuni besarnya yang telah menimbulkn masalah dan ketegangan dalam mentadbir dan mengurus sekolah.. malah kami yang bilangannya sedikit dikerahkan menjadi tenaga 1000 kali ganda dari tenaga yang kami ada. Ya Allah.. kami hanya sebilangan kecil, manakan mampu menjana tenaga 1000 kali ganda seperti sebuah sekolah bestari yang dikenali ramai.. dalam melaksanakan kerja kami dikerah menyiapkan kerja yang mana mungkin kami dapat siapkan dalam tempoh terdekat sedangkan kami tiada pengetahuan dalam menyelesaikan kerja tersebut. Salahkah kami kiranya dia menjemput seseorang untuk mengajar kami yang daif ini. Aku pun tak tahulah.. apa sebenarnya yang diinginkannya.

Kini aku dah banyak pegang jawatan..oleh kerana terlalu banyak organisasi, semua guru2 di sini memegang lebih dari lima jawatan. dan kekadang kami masing2 pening kerja yang mana harus dimulakan dahulu. Yang ini kena siapkan, yang itu pun kena siapkan jugak.. kerja2 pun berlambak..bertindan antara satu sama lain.. malah belum selesai yang itu ada lagi organisasi yang baru pulak.. aduuuuh.. sememangnya tak terurus.. patutnya selesaikan dahulu satu-satu..ni tak..

Aku tak tahan dengan sekolah ni.. setakat ni dah 2 orang cikgu telah melepaskan perasaan di sekolah.. tapi balik2 kita gak yang kena kecam..ishh..Hari tu nasib baik aku tak nangis.. tapi aku tahan je.. dahla masa tu aku pening dan sakit kepala.. aku rasa nak selerakkan je semua buku atas meja.. ntah sampai bila aku kan mampu bertahan...


hehe

1 bla bla bla:

Diyana Kama berkata...

ermm sabar ye k lin..dugaan..
isnin ni pn d start kj kt tmpt br..skali ngn k cici n nida..hope sume nye ok cm kt bpm dl..

klu k lin nk share prob ngn d..d sedia dgr...t msg2 la d ek..kite kn kwn...jgn lupe 2..!!

k smilee! =)

 

Ceritera Si Pelangi © 2008. Design By: SkinCorner