Program Tautan Mahabbah & Maal Hijrah 1431H 2010M

Assalamualaikum...

Hari ini genaplah umur ku yang kian meningkat. Jeng jeng jeng, berapa tahun yer.. hehe.. Aku ingatkan takde siapa pun yang nak wish selamat hari lahir kecualila suamiku.. tu pun aku ingat dia dah lupa. huhu.. orang pertama yang wish kat aku ialah adikku, Ngah.. semalam dia hantar ni kat aku.. huhu





dengan ucapan 'Ku kirimkan dia utk luahan hati yang x bisa di ungkapkan'.
huhu..thank u Ngah..thank U so much.. so cute kan..?

SMS pagi tadi datangnya dari suamiku yang berbunyi 'Happy besday to u, happy besday to u, happy besday to my darling, I love u so much, really miss u..'
Terharu rasanya hati ketika itu. Berjauhan dari suami yang tercinta... Setiap hari selalu rindu..
Thank u so much abang.. kerana sentiasa di sisi, biarpun jauh di mata, dalam hati kau selalu ada..
I love you So much...

dan ramai lagi yang wish happy birthday padaku melalui facebook. huhu.. terima kasih semua!!!...

Hari ini aku ada satu cerita yang berlaku di sekolahku.




Al-kisahnya, hari ini Badan Dakwah Sekolah telah mengadakan Majlis Tautan Mahabbah & Maal Hijrah 1431H/2010M. Aku selaku guru Badan Dakwah, sedikit sebanyak terlibat dalam program tersebut. Aku ditugaskan dibawah unit multimedia dan buku program.

Acara majlis bermula pada pukul 8.00 pagi dengan menunaikan solat Dhuha dan Hajat seterusnya bacaan ayat2 Mathurat. Murid2 diarahkan supaya beratur untuk kemasjid yg berdekatan dengan sekolah. Alhamdulillah semuanya berjalan dengan baik sesi tersebut.. tetapi berlaku satu kejadian di mana ketika pelajar masing-masing sibuk memakai kasut setelah selesai solat, ada seorang pelajar yang telah kehilangan kasut. Kasut yang ada pada ketika itu bukanlah milik dia. Kasihan, ada juga murid2 yang tertukar kasut. Maka sibuklah cikgu2 ketika itu menjejaki pemakai yang tertukar kasut dia. Sehingga tergendala sebentar acara yang kedua iaitu bacaan ayat2 Al-Quran oleh wakil pelajar di Dewan SMAF. Tetapi yang peliknya, kasut dia memang tak dapat di kesan walhal semua pelajar2 lelaki dan perempuan sudah pun diperiksa. Aku puun tidak tahu apa nasib pelajar tersebut selepas itu.. Yang nyatanya, aku kasihan dengan dia..terpaksa memakai kasut yang bukan miliknya buat sementara.

Selepas acara perasmian oleh Pengetua Sekolah dan Ceramah Hijratul Rasul, acara Taaruf Guru2 pun bermula. Aku ni tak pernah pun bercakap di depan khalayak yang ramai. Dalam kelas takpe.. sikit... huhu.. bila tiba giliran aku, ya Allah..gemuruh rasanya..panas semacam je badan ni.. cakap pun bunyi nada yang gementar.. aduh.. aku pun tak tahu apa yang aku cakapkan..huhu..

Kemudian, acara seterusnya adalah ceramah Maal Hijrah..dan kemudian perasmian penutup..
Alhamdulillah..majlis berjalan dengan baik dan lancar.....

Itulah kisah yang berlaku di sekolah pada hari ini...

0 bla bla bla:

 

Ceritera Si Pelangi © 2008. Design By: SkinCorner