Sekolah Ku

Assalamualaikum...

Sudah lama rasanya tak ber blog di sini.. Tak berkesempatan sebenarnya.. Maklumlah baru posting di sekolah baru. Banyak tugas yang perlu di selesaikan.. Alkisahnya, aku ingin bercerita mengenai sekolah dimana aku ditempatkan.

Sekolah yang aku maksudkan itu adalah sebuah sekolah agama bantuan kerajaan di Tanah Merah. Pertama sekali aku tiba, aku terkedu di saat aku melihat rupa sekolah, terkejut aku kerna sekolah tersebut hanya mempunyai sebuah bangunan 2 tingkat sahaja. bayangkanlah kawan2... Anak-anak didik pula tidak sampai pun 80 orang murid.. manakala guru2 pula seramai 18 orang sahaja.
Sekolah ini pula bercampur antara sekolah rendah dan sekolah menengah yang mana sekolah rendah antara tahun 1 hingga tahun 4, dan sekolah menengah pula, dari tingkatan 1 hingga 3 sahaja. Purata satu kelas pula kemungkinan dalam sekitar 10 orang sahaja. Kantin pula tidakla sebesar kantin biasa.. tapi alhamdulillah aku bersyukur.. walaupun aku di tempatkan di sana, segala-gala sudah tersedia ada.. maksud aku, aku tak perlu memikirkan tempat tinggal dan kenderaan.. dan alhamdulillah juga kerana guru2 di sini cukup baik dan sanggup membantu dan memberi tunjuk ajar kepada guru baru seperti aku. begitu juga dengan anak2 murid di sini..
tetapi, tugas2 guru di sini mgkin membebankan.. entahlah.. mgkin kerana bilangan guru2 di sini sedikti, jadi setiap org guru mempunyai multifunction.. huhu.. nk buat mcm mana... dan next year aku kena pegang jawatan sebagai guru jadual sekolah..
ahhh.. banyak keje tu...

Sedikit sebanyak itulah latar belakang sekolah baruku..diam diam aku memang nak tukar sekolah, sebab suamiku di Putrajaya.. masakan aku mampu bertahan di Sini.. dia pula di sana.. Kami masing2 sedang berusaha untuk bersama semula.. insyaAllah..semoga segala usaha berhasil.. kawan2 pun doakanlah kami..
Wassalam...

2 bla bla bla:

Tanpa Nama berkata...

sabor je la...

mazhad berkata...

ngajo pa kak...dgn masa ok la suma...

 

Ceritera Si Pelangi © 2008. Design By: SkinCorner