Jun 2009/Jamadilakhir 1430H

Sudah lama aku tak update Ceritera Si Pelangi.. Cerita yang berkisar tentang diriku.. tentang suara hati.. rencana2 dan artikel yg menarik hati ini... Buat pembaca Pelangi, semoga kalian semua dirahmati dan di bawah lindungan Allah SWT selalu.. 

Kini, sudah hampir penghujung bulan Mac, dan peng-awal bulan rabiul akhir.. kini tinggal lagi 2 bulan aku akan mengakhiri zaman bujang ku, dan InsyaAllah pada tanggal 3hb Jun 2009 bersamaan 9 Jamadil akhir... aku akan bergelar seorang isteri kepada seorang lelaki bergelar suami. Impian ku.. aku mengimpikan rumahtangga yang akan terbina kelak dirahmati dan sentiasa dalam lindungan Allah SWT..menjadi keluarga yang Sakinah,Mawaddah dan Rahmah dalam ketaatan kepadaMu serta dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah..

Aku ingin menjadi seorang isteri yang melengkapi hidup si suami..melaksanakan tanggungjawab isteri..yang sentiasa mendoakan suaminya..yang sentiasa menjaga hati suami..yang menyedekahkan sesuatu atas nama suaminya.. yang menjaga nama baik suaminya..itu juga impian ku bila menjadi seorang isteri dengan izin Allah SWT….

Seorang isteri penuh dengan tanggungjawab yang diamanah kan oleh Allah SWT.. bolehkah aku menggandang tanggungjawab itu dengan sebaik-baiknya?? InsyaAllah..aku cuba..menjadi isteri yg solehah... 

InsyaAllah, bermula  Jun 2009 ( Jamadil Akhir 1430 H) maka bermulanya kehidupanku sebagai seorang isteri, pelengkap hidup seorang suami.. semoga Allah mempermudahkan akad dan nikah..mempermudahkan segala urusan kami berdua..  Amin...




0 bla bla bla:

 

Ceritera Si Pelangi © 2008. Design By: SkinCorner