Laut Dan Pantai..


ku bertanya pada pantai.. 
mengapa kau setia disitu.. 
dipukul ombak.. dihempas badai.. 
ditiup angin yang kadang sepoi..kadang taufan.. 
setiap hari menjadi peneman setia laut.. 
setiap hari ada pasang dan surut.. 

jawab pantai.. 
aku tetap setia menemani laut.. 
kerna aku diciptakan untuknya.. 
aku sedia dipukul ombak.. 
aku tahan dihempas badai.. 
aku pasrah dihenyak ribut taufan.. 
kerna kasihku pada laut.. 

harus sampai bila pantai mampu menemani laut?? 
tidak kasihankah laut pada pantai?? 
tidak simpatikah laut pada pantai itu.. 
yang sedia menerima apa pun.. 
yang tahan diduga laut.. 

walau laut kadang tenang kadang mengganas.. 
walau laut kadang pasang menemani pantai.. 
kadang surut meninggalkan pantai.. 

jawab pantai.. 
aku dan laut.. 
umpama adam dan hawa.. 
yang dicipta Tuhan untuk bersama.. 
walau apa pun yang datang.. 
harus ku laluinya.. 
bukan mengalah.. 
tapi ku berserah.. 
kerna laut dan pantai.. 
tetap mampu bersama.. 
walau apa pun menduga...

0 bla bla bla:

 

Ceritera Si Pelangi © 2008. Design By: SkinCorner