Tak seindah mimpi

Semalam, final result telah release pada pukul 5 ptg. tapi capaian internetku tak dapat dihubungkan.. ntah masalah apa.. aku minta tolong abangku utk melihat result melalui voiss..
sebaik dia tahu, dia terus memaklumkan keputusannya padaku.. aku benar2 terkejut dgn apa yg aku dapat.. usaha aku utk semester akhir ini tidak memberikan result yg aku impikan.. aku betul2 tidak puas hati lebih2 lagi dgn keputusan major kaunseling yg rata2nya result lebih memberangsangkan drpd major matematik.. hurmm...

siapa yg harus kami salahkan? apa yg aku tahu, pensyarah2 mereka lebih consider dlm pemberian markah.. ataupun mereka byk 'kipas' lecturer mereka.. namun pensyarah2 kami.. bkn aku nk menyalahkan mereka.. tp sedih jgk.. sudahlah aku dn kawan2 merupakan 1st batch dan. takkan le x bley tolong kami dgn result yg lebih baik.. padahal aku rasakan apa yang aku dan kawan2 aku lakukan adalah yg terbaik.. tapi akhirnya apa yg kami dapat.. silap siapa..? ya.. mgkin aku dan kawan2 ku yg silap.. entahlah... mmg aku dan kawan2 sgt2 tidak puas hati especially dgn bdk2 kaunseling... huhu

tapi segala2 sudah terjadi.. sudah tertulis... walau apa pun sudah tersurat.. kami mendapat apa yg kami usahakn selama ini.. alhamdulillah syukur, biarpun result yg aku dan kawan2 ku dapat tidak memuaskan hati masing2.. namun bersyukur kerana telah menamatkan pengajianku dalam bidang pendidikan.. dgn susah payah selama ini...

then sekarang ni, harap2 tidak ada masalah utk kami teruskan niat kami untuk menjadi seorang pendidik yg berwibawa.. ermm.. tetapi wujud kemusykilan pada diri aku dan kawan2... apakah kami akan diterima kementerian pelajaran malaysia atau tidak kerana kami kursus dibawah ipts.. kami tidak pasti.. walau apa2 pun.. aku dan kawan2ku akan teruskan perjuangan mencari kerjaya yg sesuai dgn kelayakan kami ini... harap2lah aku dpt posting cpt2...amin...

2 bla bla bla:

penulis cyber berkata...

salam.. kite sering agak kecewa kan bile kite xdpt capai target yang kita buat, tp xpe lah, sy pun pernah cam awk, dan disebalik nye saya dpt belajar sesuatu yang kita ini harus terus belajar n berusaha untuk mendpat sesuatu yang baik.. bak kate orang putehh.. selangkah kita gagal, sebenarnya selangkah kite makin menuju kepada kejayaan.. :) so cheer up.. n smile alwayss...

Arlynn@Pelangi berkata...

w'salam.. yer betul tu.. perjuangan kena teruskan biarpun gagal berkali2.. usaha itu yang penting..

 

Ceritera Si Pelangi © 2008. Design By: SkinCorner